Rabu, 14 Maret 2012

Cara buat email di Yahoo

E-mel adalah salah sebuah aplikasi yang paling banyak digunakan dalam internet kerana ia murah dan sebuah cara yang mudah untuk berhubungan dengan rakan-rakan serta keluarga di mana sahaja di dunia. Tidak kira betapa cekap anda menggunakan internet, e-mel mempunyai beberapa cara mudah untuk dikendalikan bagi mendapat manfaat darinya.

Perlindungan peribadi.
percaya atau tidak
Virus akan merosakkan PC dan data anda. Tanpa sedar atau tidak semasa anda membaca e-mel, virus mungkin boleh disebarkan bersama fail yang disertakan (attachment). Dokumen ini boleh jadi dokumen teks, gambar dan fail-fail lain atau ia mungkin sebuah perisian yang mempunyai virus. Ia akan berfungsi tanpa kebenaran anda. Pastikan yang anda tidak menjalankan fail yang diterima secara automatik dan jangan buka e-mel daripada orang yang anda tidak kenali.



Langkah membuat Email dari Yahoo :


1. Buka Web browser, misal Mozilla Firefox
2.Ketikan seperti gambar dibawah ini 

3. Lalu tekan Enter. Kenudian muncul seperti Halaman awal Yahoo.com, kemudian cari seperti yang dibawah ini. mulailah anda membuat email


4. Lalu mulailah mengisi formulir pendaftaran email 
**ketika menuliskan alamat email yang anda buat, mohon di klik Periksa. Password yang anda ketikkan tolong benar-benar yang mudah anda ingat.
setelah sesi ini lalu anda akan memasuki sesi Buat Account

setelah ini tunggu beberapa saat maka akan muncul
lalu pilih Lanjutkan. Setelah itu akan muncul halaman awal Yahoo dan anda telah berhasil membuat email dari Yahoo.



semoga artikel ini bermanfaat. Tinggalkan komentar ya ..

0 komentar:

Posting Komentar

Baca artikel lainnya juga ya.. Kalau Sempat, tinggalkan komentar .

Popular Posts

Sahabat Blogger